جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

دیروز صبح که ساعت 9 اقاسیدم زنگ زدش و گفتش 

زودی آماده شو میخاییم یه سر بریم تا قم  با چندنفری

فکر کردم حتما داره شوخی میکنه و یا داره سر به سرم میذاره 

ولی وقتی آماده شدم و دیدم پسرعموشون با خانم و مادرزنشون هم هستن  

باورم شد 

 روح الله و صدیقه خانم برای عیادت داداش صدیقه خانم 

که کمرشونو عمل و پیچ و پلاک کرده بودن میخاستن برن قم  

اینم شانسی ماشین گیرشون نیومده بود و دیگه  

به پست آقاسید خورده بودن

اقاسید هم بهشون گفت بود که اونا رو میبره  

خلاصه دیگه راه افتادیم سرظهر 

رسیدیم قم موقعی که رفتیم خونه داداش صدیقه خانم  

برا ناهار نگهمون داشتن  

فقط من خیلی شرمنده شدم که دست خالی رفتیم اونجا

آخه ما هم دیگه یهویی راه افتادیم جایی نگه نداشتیم که چیزی بگیریم 

و انگار حضرت معصومه واقعا طلبیده بود  

شب ساعت 10 رفتیم  حرم حضرت معصومه 

تا ساعت 11 و نیم 

خیلی چسبید به خصوص چراغونی شب عید 

من تو این یه روز  خیلی بهم خوش گذشت 

همه این خوشی و محبت رو مدیون  

آقاسید عزیزم هستم  

مرسی عزیزدلم  

آقاسید خودمی دیگه  

الهی قربونت برم

ومن یتوکل علی الله فهو حسبه
و هرکس به خداوند توکل کرد پس او را کفایت است

دلم میخاد  

فقط یه جمله بگم تا  

همه حرفای دلم توش باشه 

که اگه عشقی هست هواری باشه برای دلی که  

منتظرم بشنوه  

اگه غمی هست از دیدن اون جمله از رو بره و دیگه سراغ نه که فقط من 

بلکه سراغ هیشکی نره  

اگه دردی هست با اون جمله تسکین پیدا کنه  

و اگه ناامیدی هست امیدی بشه برای ناامیدا 

خدایا ممنون که هستی 

ممنون که میشنوی 

ممنون که مرهمی برای دلهای طوفانی  

اون جمله رو هنوز پیدا نکردم 

اگه کسی پیدا کردم  

بهم بگه 

آسمون خاکستری 

تو دلت از چی گرفته   

منم دلم گرفته  

همدردیم

خدایا  

خداجونم امشب هم با من باش 

امشب هم به حرفام گوش بده  

ممنونتم خدای عزیز  

التماس دعا خداجونم  

امشب که شب آرزوهاست 

آرزو میکنم  

برای تمامی کسانی که میشناسم و نمیشناسم  

تمامی کسانی که التماس دعا و دعاگوی من بودن 

تمام کسانی دوست و دشمن من هستن  

تمامی عزیزانم  

که امشب خوبترین و بهترین آرزوهاشون برآورده شه 

خدایا حرفا بسیار و دعاها بسیار 

تو خودت میدونی بهتر از هر کس دیگه ای 

امید هیچکسیو ناامید نکن 

ای خدای  

من 

آخ جون  

بلاخره امروز همت خودمو به کار گرفتم   

و این شیطون بدذات رو لعن کردم هرجوری بود با صدتا ساعت کوک کردن

سحر بیدار شدم  البته از دیشب استرسشو داشتم

عجله ای سحری یه چیزی خوردم  دیگه وقت و حوصله داغ کردنشو نداشتم

باقلاپلو هندونه یه کمی هم شیرینی و آب البته به اضافه مفنامیک اسید  

آخه این دندونه عصب کشی شده پدر منو در آورده 

بعدشم رفتم دوش گرفتم و نماز صبحمو خوندم  

تا ساعت 10 و نیم خواب بودم  دیگه مجبوری بود  

الانم گشنم نیست سالمم 

ولی تو این آفتاب داغ باید برم به کمک جاری حیاطو جارو بزنم  

 خیلی خوشحالم روزه شدم  

امیدوارم که حالم بد نشه 

تازه برای امشبم خیلی ذوق دارم  

نماز لیلة الرغائب رو بخونم  

شما هم بخونید به خدا خیلی جواب میده اگه از ته دل و اخلاص باشه 

زودی جواب میگیرید 

التماس دعای مخصوص

روز و شب لیله الرغائب

از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه د رماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را «لیله الرغائب» می نامند. این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که مقداری از شب گذشت، هیچ فرشته ای در آسمان ها و زمین نمی ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع می شوند.

معناشناسی لیله الرغائب

در فرهنگ قرآنی اسلامی، برای برخی از زمان ها و مکان ها اقتدار و خصوصیات ویژه ای گفته شده است. از این رو برخی از سرزمین ها چون بیت المقدس و مکه جایگاه قداست معنوی خاصی دارند و اعمال در آن مکانها از پاداش و ارزش ویژه ای برخوردار می باشد. برخی از زمان ها نیز چون سحرگاهان و فجر و لیله القدر از چنین ویژگی های خاص بهره مند هستند و خداوند در آیات و حتی سوره هایی به ارزش و جایگاه ویژه آنها اشاره کرده است و درباره شب قدر آن را برابر با هزار ماه که به اندازه عمر آدمی است دانسته است.
این ویژگی را می توان درباره برخی از ماهها چون ماه رمضان و یا ماه رجب برشمرد که از ویژگی های انحصاری برخوردار می باشند. از جمله ویژگی های انحصاری ماه رجب، لیله الرغائب است.
کلمه «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی که مورد رغبت و میل است و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان می باشد. بنابراین معنای اول «لیله الرغائب» یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند دراین شب تمایل زیادی به رفتن به درخانه خداوند و ارتباط و انس با معبود خویش دارند.
بنابر معنای دوم، «لیله الرغائب» یعنی شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است و بندگان مخلص خداوند با روآوردن به بارگاه قدس ربوبی و خاکساری در برابر عظمت حق شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش بی کرانه حق می گردند.

عظمت و ارزش لیله الرغائب

درباره فضیلت و ارزش و عظمت آن می توان دو جهت زیر را بیان کرد:

۱- از این جهت که اصولا شب جمعه، خود دارای ویژگی و ارزش خاصی است و اعمال عبادی فراوانی در آن وارد شده و زمان عبادت و مناجات و عرض حاجات با قاضی الحاجات است.

۲- ماه رجب اولین ماه از ماه های حرام (ماه های حرام عبارتند از: رجب، ذی القعده، ذی الحجه، محرم) و ماه خدا و هنگام عبادت و دعا و استغفار است و رحمت الهی در این ماه در حال ریزش و نزول است، به همین جهت این ماه را رجب الاصب گویند، چون «صب» به معنای ریختن است. پس لیله الرغائب، شرافت و ارزش شب جمعه و ماه رجب هردو را درخود جمع نموده و ارزشی دوچندان دارد.

اجر و پاداش شب لیله الرغائب

شیخ المحدثین عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان درباره این شب می نویسد: بدان که شب جمعه اول ماه رجب را لیله الرغایب گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول(ص) با فضیلت بسیار واردشده که سیدبن طاووس در کتاب اقبال و علامه مجلسی در اجازه نبی زهره آن را نقل کرده اند.
ازجمله فضیلت هایی که برای آن برشمرده اند اینکه به سبب شرافت این شب گناهان بسیار از کسانی که اعمال خاصی را انجام دهند آمرزیده می شود.
از جمله اعمال این شب نمازی است که اگر شخص آن را به جا آورد، پس از مرگ هنگامی که در قبر گذاشته شود خداوند تبارک و تعالی ثواب نمازش را به سوی او به بهترین صورت می فرستد تا همدم او شود و او را از تنهایی بیرون آورد.
این شخص با روی گشاده و درخشان و زبانی شیوا و فصیح به او می گوید: ای حبیب و دوست من! بشارت باد تو را که از هر شدت و سختی نجات یافتی.
میت می پرسد: تو کیستی؟ بخدا سوگند که من چهره ای بهتر از روی تو ندیده ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیده ام.
آن شخص می گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب نزد تو آمده ام تا حق تو را ادا کنم ومونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور رستاخیز دمیده می شود من درعرصه قیامت، سایه بر سر تو خواهم افکند. پس خوشحال باش که هرگز خیر از تو معدوم نخواهدشد.

اعمال شب لیله الرغائب

آن گاه شیخ عباس قمی درباره چگونه اعمال این شب می نویسد: کیفیت آن چنان است که روز پنجشنبه اول ماه رجب را روزه می داری و چون شب جمعه داخل شود مابین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز می گذاری که هر دو رکعت را با یک سلام تمام می کنی. در هر رکعت از آن نماز یکمرتبه «حمد» و سه مرتبه «اناانزلناه» و دوازده مرتبه
«قل هوالله احد» می خوانی و چون از نماز دو رکعتی فارغ شدی، هفتاد مرتبه «اللهم صلی علی محمدالنبی الامی و علی اله» می گویی و سپس به سجده می روی و هفتاد مرتبه «سبوح قدوس رب الملائکه و الروح» می گویی. پس از آن، سر از سجده برمی داری و هفتاد مرتبه «رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» می گویی. پس از آن نیز دوباره به سجده می روی و هفتاد مرتبه «سبوح قدوس رب الملائکه و الروح» می گویی. آن گاه حاجت خود را می طلبی که برآورده خواهد شد. (مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی با تصرف و تخلیص)

سخن صاحب المراقبات

عارف کامل و استاد و اصل مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی در این باره در کتاب المراقبات خویش می نویسد: اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب نامند. در این شب فرشتگان بر زمین نزول می کنند.
اگر شب اول ماه رجب مصادف با شب جمعه بود، سزاوار است عمل «لیله الرغائب» را نیز انجام دهد.
از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه د رماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را «لیله الرغائب» می نامند. این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که مقداری از شب گذشت، هیچ فرشته ای در آسمان ها و زمین نمی ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع می شوند.
آن گاه خداوند می فرماید: ای فرشتگانم! هرچه می خواهید از من درخواست کنید.
فرشتگان عرض می کنند: حاجت ما این است که از روزه داران رجب درگذری.
خداوند می فرماید: این کار را انجام دادم.
عارف کامل، ملکی درباره اعمال این شب می نویسد: بهتر است کسی که این حدیث را می شنود، در این شب، زیاد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا تکلیفی را که آیه تحیت (سوره نساء آیه ۶۸) برای صلوات فرستادن به عهده ما گذاشته به اندازه توانایی انجام داده باشد. وی آنگاه به نقل از رسول خدا(ص) نمازی را که در بالا شرح آن گذشت نقل می کند .
استاد ملکی تبریزی این پرسش را مطرح می کند که: ظاهر روایت این است که «لیله الرغائب» اولین شب جمعه ماه رجب است؛ و اگر اعمالی که در این روایت ذکر شده از اعمال این شب بوده و شب جمعه اول ماه، مصادف با اول ماه شد، چگونه می توان این عمل را به جا آورد؟
وی پاسخ می دهد از آن جایی که پنج شنبه قبل از جمعه اول، جزء ماه رجب نیست؛ باید در پاسخ بگوییم که اگر بخواهیم به ظاهر روایت عمل کنیم، این اعمال درصورتی است که شب اول ماه شب جمعه نباشد؛ و اگر شب جمعه بود، شب جمعه دوم، این اعمال انجام می شود؛ گرچه لیله الرغائب نباشد. چون در روایت تصریح نشده که این اعمال حتماً باید در لیله الرغائب باشد. ولی راه دوم و سومی هم هست که صحیح تر به نظر می رسد. راه دوم این است که این اعمال را بدون روزه انجام دهیم و راه سوم این است که روزه را هم بگیریم گرچه روزه در رجب نباشد. (کتاب المر اقبات/ مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد مالکی تبریزی(ره) )
اجمالاً آنکه لیله الرغائب، اولین شب جمعه ماه رجب است که برای آن اعمال و فضایل بسیاری نقل کرده اند که از آن جمله می توان به روزه پنجشنبه و استغفار زیاد در آن شب اشاره کرد. کسی که می خواهد به ثواب و پاداش اعمال این شب برسد می بایست به اعمال آن اهتمام جدی بورزد.

نماز لیله الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب گویند که بسیار با 

 فضیلت می باشد و کیفیت نماز این شب
چنین است: در اولین روز پنج شنبه ماه رجب روزه می داری و چون شب جمعه داخل شد ما
بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز می گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت
از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره انا انزلنا و دوازده مرتبه سوره توحید و چون از
نماز فارغ شدی هفتاد مرتبه اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی اله می گویی سپس به
سجده می روی و هفتاد مرتبه سبوح قدوس رب الملائکه و الروح می گویی. پس سر از سجده
بر می داری و هفتاد مرتبه می گویی: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی
الاعظم پس باز به سجده می روی و هفتاد مرتبه سبوح قدوس رب الملائکه و الروح می
خوانی سپس حاجت خود را می طلبی انشا الله براورده می شود

سلام آقا محراب  

باید بگم که شرمنده لایق مشهدی بودن نیستم 

ولی تو شهرمون یه امامزاده داریم بنام سلطان سیدعلی  

که اگه به اندازه حرم آقا امام رضا بزرگ نیست و زائر نداره 

ولی به اندازه خودش ارامشبخش و با صفا هست 

من اینطور فکر میکنم

انشالا رفتم اونجا برات دعا میکنم   

التماس دعا

امسال ششمین سالیه که با شب آرزوها آشنا شدم  

شب لیلة الرغائب 

خیلی بهش اعتقاد دارم  

هرسال سعی کردم در کنار نماز خاص اون شب روزه هم باشم

ولی اگه روزه هم نگرفتم نمازشو به جا آوردم  

خیلی طول نمیکشه 

خدای ارحم الراحمین ما  

خدای ستارالعیوب ما  

اینقده مهربون و بخشندس 

که هیچوقت دوست نداره دل بندشو بشکنه و دست خالی ردش کنه  

انشالا شمایی که میای به وبلاگ من  

یادت باشه برا من هم دعا کنی التماس دعا  

من هم قابل باشم دعاتون میکنم  

بعضی وقتا ما آدما زود امیدمون ناامید میشه 

در بدترین شرایط اگه عاجزانه هم التماس خدا کنیم  

شاید مشکلمون حل نشه و حاجت نگیریم  

ولی چرا خدا رو مقصر میدونیم  

شاید خیر و صلاح و حکمت بعضی خواسته و آرزوها تو نرسیدن و برآورده نشدنش  هست  

که ما از حکمتش خبر نداریم  

الرحمن الرحیم

امام رضا (ع) فرمودند : هر کسی این اسم را بعد از هر نمازی ( دویست ونود هشت ) بار بخواند جلب دوستی مردم می شود واز اهل تحقیق خواهد گشت 
 

الرّحیمُ

یعنی صاحب رحمت خاصه و مهربان بر بندگان مومن در دنیا وآخرت و نه به کافران .

چنانکه فرموده : کان بالمؤمنین رحیما . هر کس هر صبح (90) بار بگوید خلائق با او مهربان شوند .

هر کس هر روز (100) بار بگوید مشفق و مهربان گردد .

چون مهمّی پیش آید که عاجز شوی روز جمعه بعد از نماز عصر تا حین غروب

یا الله و یا الرّحمن و یا الرّحیم را گفته آنقدر که نفس منقطع شود و سر به سجده آورده و مطلب بخواهد .

بعد صلوات بفرستد

خواص اسم اعظم خدا در سه اسمی است که در بسم الله الرحمن الرحیم وجود دارد البته در صورتی می توان از این اسامی و اسم اعظم بهره برد که ولایت مولا امیرالمومنین علی علیه السلام را داشته باشیم بدون ولایت آن بزرگوار، انسان حتی از عبادات خود بهره ای نخواهد برد.

ذکر یا ارحم الراحمین

امام صادق فرمود : خداوند فرشته ای اسماعیل نام دارد که در آسمان دنیا ساکن است هر گاه بنده ای هفت بار بگوید « یا ارحم الراحمین » اسماعیل به او میگوید : ارحم الراحمین صدایت را شنید حاجتت را بخواه

منبع : کتاب شفاء بخش و مشکل گشا

ترجمه کتاب صلوة الحزین معروف به دَعَوات

تالیف قطب الدین راوندی

خب  

روز مرد هم داره نزدیک میشه  

کم کم باید آماده ولخرجی شیم البته من قبلا هدیمو دادم 

یه تلفن همراه  

ولی یه چیزی خیلی حرص آدمو در میاره 

اینکه میگن پولی که برا گرفتن کادوی مرد خرج میشه از جیب خودشه  

کی گفته  البته شاید برا بعضی ها اینطور باشه  

ولی برا من نه  

چون من مامان و بابام  

پول بهم میدن و خیالم راحته  

اگه یه دفعه ای هم ندن کم کم بهم پول میدن منم ذخیره میکنم  

خلاصه اینکه امیدوارم که این روز بر مردان زحمتکش و مهربون  

باگذشت و صبور مبارک باشه 

به خصوص  

همسری عزیزم اقاسیدگل خودم  

بعدشم باباجون و آقاجونم  

و بابابزرگ جونیم 

هرکی گذرش به اینجا خورد  

در مورد اینکه چه هدیه ای بهتره نظر بده  

هی هانی امیدوارم زودی بیای و بخونی 

ببینم راضی میشی 

دست از سر کچل مطلبای من برمیداری    

دههههههههههههههههههع 

از دست یه الف بچه چه کارایی که نباید انجام داد  

امیدوارم رغبتت بسوزه بی رغبت بشی دختر  

حیف که نازمو دادم بهت میدونم خیلی لوس شدی  

وگرنه یه دست دهواتم میکردم 

ایششششششششششششششش 

هی هانی امیدوارم زودی بیای و بخونی 

ببینم راضی میشی 

دست از سر کچل مطلبای من برمیداری    

دههههههههههههههههههع 

از دست یه الف بچه چه کارایی که نباید انجام داد  

امیدوارم رغبتت بسوزه بی رغبت بشی دختر  

حیف که نازمو دادم بهت میدونم خیلی لوس شدی  

وگرنه یه دست دهواتم میکردم 

ایششششششششششششششش 

ایرانسل بهم اس داده :فکر نمیکردم بهم خیانت کنی !واست متأسفم!
بای !
.
.
.
میخوام اگه قسمت باشه یه آبمیوه فروشی باز کنم
چون ۸۰ ٪ دوستام نقش هویجو دارن !
.
.
.
یه سوال پرسیدن که آیا حاضری به دوران بچگیت برگردی و بزرگ نشی ؟
دختره ۱۱ ساله رفته زده : آره !
با این تفاسیر دهه شصت نسل دایناسورها محسوب میشه !
.
.
.

بعضیا هستن اصن نمیشه دوسشون نداشت !
مثلا خودم ^-^
.
.
.
بعضیا اینقد خوشگلن که دیگه شورشو در آوردن !
.
.
.
تلویزیون بچهه رو نشون داد حافظ کل قرآن بود.
آقام گفت یاد بگیر همسن توئه!
یهو باباشم نشون دادن که اونم حافظ کل قرآن بود آقام کانالو عوض کرد!
.
.
.
.
ایرانسل در آینده ای نزدیک :
مشترک گرامی
اومدم سر کوچتون ، در خونتون خونه نبودی
راستشو بگو با همراه اول کجا رفته بودی !؟
.
.
.
خیلیا پایِ معرفتِ خودشون وایسادن
نه خوبیِ شما !
.
.
.
یکی از اشتباهات زندگی ، آدم حساب کردن اونایی که آدم نبودن
هنوز هم نشدن ، بعدا هم نمیشن !
.
.
.
.
خاطرات ، تمام نمیشوند ؛ تمامت میکنند !
.
.
.
دنیا رو می بینی ؟
حرف حرف میاره ، پول پول میاره ، خواب خواب میاره
ولی محبت خیانت میاره !
.
.
.
خاطره یعنی یک سکوت غیر منتظره میان خنده هایی بلند!
.
.
.
توی دنیا دوستهای خوب محدودن
ولی دوستایِ خوب ، دنیایِ نامحدودن
.
.
.
در روزگاری که “سلام” و “خداحافظ” فرقی‌ با هم ندارند
نه ماندن کسی‌ حادثه ست نه رفتنِ کسی‌ فاجعه !
.
.
.
.
میدونی چرا خدا انیشتین و دکتر حسابی و نیوتن رو قبل از من آفرید ؟
میخواست قبل از طراحی نمونه اصلیش چندتا نمونه آزمایشی بسازه
الان من در خدمت شمام !
.
.
.
بعضیا همچین خودشونو میگیرن
انگار دی اکسید کربن میگیرن اکسیژن خالص پس میدن
در حالی که تو بهترین شرایط به عنوان کود بدرد چرخه هستی میخورن !
.
.
.
از سایت ۴SHARED میخواستم یه فایل دانلود کنم
۵۶۰ ثانیه صبر کردم؛ بعد پیغام میده میخوای این فایل رو دانلود کنی؟
پـــ نه پـــ خیلی حال داد یه بار دیگه بشمر من بازم برم قایم شم… نیایا!!
.
.
.
یه بار تو یه جمعی بودم مامانم زنگ زد گفت :
یه سوالی ازت می پرسم اونجا تابلو نکن ! فقط با اره یا نه جواب منو بده ! باشه ؟
گفتم : باشه
گفت: اوضاع اونجا چه جوریه ؟!
.
.
.
همانا به تجربه دریافته شده است :
کسی که در رقص ، بلند کردنش سخت است
نشاندنش به مراتب سخت تر است !
.
.
.
ضربان و قدرتی که قلب من هنگام تفتیش گوشی و اتاق و لپ تابم توسط بابام داره
برای ۷ تا بیمار مرگ قلبی و مغزی و سرطانی کافیه !
.
.
.
این پفک جدیدا رو تف می زنی به هم نمی چسبن
از قصد این جوری ساختن تفریحاتمون رو ازمون بگیرن !
.
.
.
خواهرزاده‌ام وقتی میگه: این چیه؟؟؟؟
یعنی اون چیز پنج دقیقه دیگه بیشتر سالم نیست !
.
.
.
واقعاً چرا مجریای برنامه کودک همشون خاله‌ان ؟
چرا هیچوقت عمه‌ها مجری برنامه‌های کودک نمیشن !؟
.
.
.
اعصابمون خورده !!!
میخوایم پاچه یکی رو بگیریم پس سگ درونمون زندس
صبحونه یه عسـل کامل میخوریم
خــرس درونمون هم زندس…
میریم اتاق یادمون میره چی میخواستیم
اسکل درونمون هم زندس…
مگسو رو هوا میزنیم
قــــورباغه درونمون هم زندس…
چمـــــــن میبینم میکنیمش
بز درونمون هم زندس…
طرف میره هنوز عاشقش میمونیم
خــــــر درونمونم زندس…
کلاً باغ وحشی داریم به تنهــــــــــایی !
.
.
.
شما در نظر بگیر داخل جیب شلوارت این چیز ها هست :
چند تراول چک – فندک – راز لبخند ژکوند – معمای مثلث برمودا
عکس عمه تون – چک برگشتی شریک پدرتون – کلید طلای یک واحد مسکونی مبله
قطعا وقتی دارید شلوارتون رو جلو پدرتون عوض میکنید
تنها چیزی که از جیب شلوارتون میفته جلو پای پدرتون فندکه !
.

• بالاخره حکمت ” آی سی یو ” رو در بیمارستان دریافتم!

جمله ای حکیمانه از جناب عزراییل خطاب به بیمار: “I See You”

• فقط کافیه در ماشینت باز باشه، عالم و آدم میان بغل دستت که بگن در ماشین بازه…

حالا اگه بی بنزین تو خیابون بمونی ، هیشکی آدم حسابت نمیکنه!

• “معرفت” یه موقعی لباس رفاقت بود!!! الان “منفعت” جاشو گرفته

• از یه جایی به بعد دیگه بزرگ نمیشی، پیر میشی

از یه جایی به بعد دیگه خسته نمیشی، میبری

از یه جایی به بعد هم دیگه تکراری نیستی، زیادی ای…

• دنیا رو می بینی؟ حرف حرف میاره، پول پول میاره

خواب خواب میاره ولی محبت خیانت میاره!

• یک ساعته اومدم کلوب و در اتاقمم بستم که دارم درس میخونم

الان بابام اومده میگه دخترم داری چیکا میکنی؟

گفتم دارم درس میخونم میگه بیا کتابتم ببر که بهتر متوجه شی !

• هیچی ترسناک تر از این نیس بیای خونه ببینی یکی اتاقتو تمیز کرده

حالا 2 ساعت باید بشینم فکر کنم ببینم چی قایم کرده بودم و آیا کشف شده یا نه!

• رو دسته صندلی نوشته بود وقتی زلزله اومد پشت صندلیو نگا کن

پشتشو نگا کردیم نوشته بود الان نه خره وقتی زلزه اومد!

• اومدم یه آدم خیلی خوشتیپ رو بغل کنم، خوردم به آینه!

• هر وقت دره این یخچال لامصــب رو باز میکنیم خالیه ها، حالا اگه بخوایم یه قابلمه کوچیک تو یخچال جا بدیم، باس یه ساعت پازل حل کنیم با محتویات، تا بتونیم جاش بدیم..!

• بالاخره فهمیدم چرا اینقد تو عروسیا بهت اصرار میکنن بری برقصی!

چون خودشون جا ندارن بشینن، بر که میگردی هم جا نداری هم میوه، تازه شیرینیاتم خوردن!

• ﻏﻀﻨﻔﺮ ﺗﻮ اتوبوس ﺗﺎ ﻧﺸﺴﺖ ﯾﻪ ﭼﮏ ﺯﺩ ﺗﻮ ﮔﻮﺵ ﺑﻐﻞ ﺩﺳﺘﯿﺶ!!!

ﯾﺎﺭﻭ ﮔﻔﺖ ﺩﯾﻮﻧﻪ ﭼﺘﻪ ﭼﺮﺍ ﻣﯿﺰﻧﯽ ؟؟؟ ﻏﻀﻨﻔﺮ:ﺭﺍﻩ ﻃﻮﻻﻧﯿﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﯾﻬﻮ ﺯﺭ ﺯﺭ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻧﮑﻨﯽ!!!

• دختر ﻧﻮﺷﺘﻪ: ”ﺑﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﯿﺶ ﻧﺒﻮﺩﯼ، ﻣﻦ ﺧﺪﺍﯾﺖ ﮐﺮﺩﻡ“!

ﯾﻪ پسره ﺯﯾﺮﺵ ﮐﺎﻣﻨﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺟﺮﺍﺡ ﭘﻼﺳﺘﯿﮑﺖ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﻬﺖ ﮔﻔﺖ؟!!

• آهای اونایی که خیلی خودتونو میگیرید، چاه توالت ما هم خیلی وقتا میگیره... گفتم که در جریان باشید!

• آیا میدانید کوتاه ترین جنگ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان بود که 38 دقیقه طول کشید؟؟؟!!! فک کنم رفتن لب مرز به هم فحش دادن برگشتن!

• بیست سوالی….؟

_ تو جیب جا میشه؟
بله
_از جیب راحت در میاد؟
بله
_glx؟
آفرین درسته!

• پیرزن دید عزراییل داره میاد از ترس رفت تو مهدکودک نشست پیش بچه ها و شروع کرد به پفک خوردن!

عزراییل نشست پیشش گفت چکارمیکنی؟
پیرزن با صدای بچگانه گفت: قاقا میخورم!
عزراییل گفت پس بخورکه میخوایم بریم ددر!!

• اون نونواهایی که نونو میچسبونن به تنور همه رپرن، شما حرکاتو دقت کن!

• دختره فرم دانشگاه پر کرده:

نام:پریسا ….
نام خانوادگی:جلالی ….
فرزند: سوم!!
این چطوری کنکور قبول شده واسم سواله!!!

• اگه بدونید چنگیزخان با سوزوندن کتابای علمی چقد از بار درسهایی که قرار بوده بخونیم کم کرده، هر شب جمعه واسش فاتحه میخونید!!!

راننده :

دیگه دارم کم کم ریپ میزنم مثل ماشینهای تصادفی شدم
اگه همینطوری پیش بره باید برم زیر دست اراقچی
قلبمم به روغن سوزی افتاده پدرعشق بسوزه

 
معلم ریاضی :

نمیدنم چرا جواب تمام مسائلم بی نهایت میشه
یا بی جواب میمونه هرچی تفریق میکنم جمع میشه
هرچی جمع میکنم کم میشه از ضرب که مپرس آه

مهندس کامپیوتر :

ای آنکه مرا دی سی کرده ای و در وجودم ویروس بلاستر ۲۰۰۳ فرستاده ای
کی دوباره من را ری پیر خواهی کرد ؟ به فریاد گرافیکم برس

دکتر :

چند سالی است که به زخم مریضانم مرحم میگذارم و از چنگال مرگ رهایشان میکنم !
کو طبیبی که به زخمم مرحم گذارد و دلم را آزاد گرداند

ساغی :

مِی میدهم و غم کسان میگیرم
از لطف تو می کجا غمین میبینم
حالا که شدم عاشق ودل در بند است
می را ز شفا بیچاره ترین میبینم
 

عینک فروش :

اگر روزی بگویم عاشقم بر من نخندید
که شغلم عاشقی دارد فراوان
بسازم بهر هر چشمی من عینک
گرفتارم کند چشمی چه آسان

زن مدل هارد دیسک: همه چی یادش می‌مونه، تا ابد!

زن مدل رم (RAM): از دل برود هر آن که از دیده برفت!

زن مدل ویندوز: همه می‌دونن که هیچ کاری رو درست انجام نمی‌ده، ولی کسی نمی‌تونه بدون اون سر کنه! . . .

زن مدل اکسل: می‌گن خیلی هنرها داره ولی شما فقط برای چهار نیاز اصلی‌تون ازش استفاده می‌کنین!

زن مدل اسکرین سیور: به هیچ دردی نمی‌خوره ولی حداقل حوصله آدم باهاش سر نمی‌ره!

زن مدل سِروِر (Server): هر وقت لازمش دارین مشغوله!

زن مدل مولتی‌مدیا: کاری می‌کنه که چیزهای وحشتناک هم خوشگل بشن!

زن مدل سی‌دی درایو: هی تندتر و تندتر می‌شه!

زن مدل ایمیل: از هر ده ‌تا چیزی که می‌گه، هشت‌تاش بی‌خوده!

زن مدل ویروس: به نام «عیال» هم معروفه. وقتی که انتظارش رو ندارین، از راه می‌رسه، خودش رو نصب

می‌کنه و از همه منابعتون استفاده می‌کنه. اگر سعی کنین پاکش کنین، یک چیزی رو از دست می‌دین،

اگه هم سعی نکنین پاکش کنین، دار و ندارتون رو از دست می‌دین!

 

پدر روستایی با پسر پانزده اش وارد یک مرکز تجاری می شوند. پسر متوّجه دو دیوار براق نقره*ای رنگ می شود که به شکل کشویی از هم جدا شدند و دو باره به هم چسبیدند، از پدر می پرسد: این چیست ؟

پدر در حالی که نمی توانست چشم از آن دختر بردارد، به آهستگی، به پسرش گفت : پسرم ، زود برو مادرت را بیار اینجا

در همین موقع آن ها زنی بسیار چاق را می بینند که با صندلی چرخدارش به آن دیوار نقره*ای نزدیک شد و با انگشتش چیزی را روی دیوار فشار داد، و دیوار براق از هم جدا شد ، و آن زن خود را به زحمت وارد اتاقکی کرد. دیوار بسته شد. پدر و پسر ، هر دو چشمشان به شماره هایی بر بالای آسانسور افتاد که از یک شروع و بتدریج تا سی* رفت. هر دو خیلی* متعجب تماشا می کردند که ناگهان ، دیدند شماره*ها به طور معکوس و به سرعت کم شدند تا رسید به یک، در این وقت دیوار نقره*ای باز شد، و آن ها حیرت زده دیدند، دختر ۲۴ ساله ای از آن اتاقک خارج شد.

پسرم، من تا کنون چنین چیزی ندیده ام، و نمی دانم .

پدر که تا به حال در عمرش آسانسور ندیده می گوید:

فرهاد و هوشنگ هر دو بیمار یک آسایشگاه روانى بودند. یکروز همینطور که در کنار استخر قدم مى زدند فرهاد ناگهان خود را به قسمت عمیق استخر انداخت و به زیر آب فرو رفت.

هوشنگ فوراً به داخل استخر پرید و خود را در کف استخر به فرهاد رساند و او را از آب بیرون کشید.

وقتى دکتر آسایشگاه از این اقدام قهرمانانه هوشنگ آگاه شد، تصمیم گرفت که او را از آسایشگاه مرخص کند.

هوشنگ را صدا زد و به او گفت: من یک خبر خوب و یک خبر بد برایت دارم. خبر خوب این است که مى توانى از آسایشگاه بیرون بروى، زیرا با پریدن در استخر و نجات دادن جان یک بیمار دیگر، قابلیت عقلانى خود را براى واکنش نشان دادن به بحرانها نشان دادى و من به این نتیجه رسیدم که این عمل تو نشانه وجود اراده و تصمیم در توست.

و اما خبر بد

این که بیمارى که تو از غرق شدن نجاتش دادى بلافاصله بعد از این که از استخر بیرون آمد خود را با کمر بند حولة حمامش دار زده است و متاسفانه وقتى که ما خبر شدیم او مرده بود.

هوشنگ که به دقت به صحبتهاى دکتر گوش مى کرد گفت: او خودش را دار نزد. من آویزونش کردم تا خشک بشه...

حالا من کى مى تونم برم خونه‌مون ؟؟؟!!!

روزگاریست همه عرض بـــــدن میخواهند
همه از دوست فقط چشم و دهن می خواهند
دیــو هستند ولــی مثل پــری مــی پــوشــند
گــرگ هایی که لباس پـدری مــی پوشـــند
آنچه دیدند بـــه مقیاس نــظر مــی ســـنجند
عشق ها را همه با دور کمر مــی ســــنجند
خوب طبیعیست که یکــروزه به پایان برسد
عشــق هایی کـــه ســر پــیــچ خیابان برسد