جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

عجب صبری خدا دارد !   

 

اگر من جای او بودم . همان یک لحظه ی اول ، که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ، جهانرا با همه زیبایی و زشتی ، برروی یکدگر ، ویرانه میکردم .  

    

 اگر من جای او بودم . که در همسایه صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم ، نخستین نعره مستانه را خاموش آندم ،بر لب پیمانه میکردم  .

 

. اگر من جای او بودم . که میدیدم یکی عریان و لرزان و دیگری پوشیده از صد جامه رنگین زمین و آسمانرا واژگون مستانه میکردم . 

  

اگر من جای او بودم . نه طاعت میپذیرفتم ،نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده ،پاره پاره در کف زاهد نمایان ،سبحه صد دانه میکردم .  

 

اگر من جای او بودم . برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،آواره و دیوانه میکردم .

 

 اگر من جای او بودم . بگرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان ، سراپای وجود بی وفا معشوق را ، پروانه میکردم .   

 

 ا گر من جای او بودم . بعرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ،تا که میدیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده خواری میفروشد ،گردش این چرخ را وارونه ، بی صبرانه میکردم  .    

 

 اگر من جای او بودم . که میدیدم مشوش عارف و عامی ، ز برق فتنه این علم عالم سوز مردم کش ،بجز اندیشه عشق و وفا ، معدوم هر فکری ، در این دنیای پر افسانه میکردم  .  

 

 چرا من جای او باشم . همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد ، وگرنه من بجای او چو بودم ،یکنفس کی عادلانه سازشی ، با جاهل و فرزانه میکردم  . 

  

عجب صبری خدا دارد !   

نظرات 4 + ارسال نظر
انسیه جمعه 12 آذر 1389 ساعت 12:43 http://ensiehta.blogfa.com/

سلام من این شعرو خیلی دوست دارم
موفق وشاد شاد شاد باشی
آپ جدید گذاشتم خوشحال میشم یک سری هم به کلبه درویشی ما بزنی

سید عارفان پنج‌شنبه 11 آذر 1389 ساعت 10:33 http://seyedearefan.blogfa.com

سلام
فرمایش شما انجام شد
26 محرم براتون ثبت کردم
(6روز برای شما شد.
شهید میشیا.اون موقع ما میشیم برادر شهید
یا علی

علی پنج‌شنبه 11 آذر 1389 ساعت 10:23 http://maryam206.blogfa.com/

ای نام تو بهترین سرآغاز
بی‌نام تو نامه کی کنم باز
ای یاد تو مونس روانم
جز نام تو نیست بر زبانم
ای کار گشای هر چه هستند
نام تو کلید هر چه بستند
ای هست کن اساس هستی
کوته ز درت دراز دستی
ای خطبه تو تبارک الله
فیض تو همیشه بارک الله
ای هفت عروس نه عماری
بر درگه تو به پرده داری
ای هرچه رمیده وارمیده
در کن فیکون تو آفریده
ای مقصد همت بلندان
مقصود دل نیازمندان
ای سرمه کش بلند بینان
در باز کن درون نشینان
ای بر ورق تو درس ایام
ز آغاز رسیده تا به انجام
صاحب توئی آن دگر غلامند
سلطان توئی آن دگر کدامند
گر هفت گره به چرخ دادی
هفتاد گره بدو گشادی
بر هر ورقی که حرف راندی
نقش همه در دو حرف خواندی
در عالم عالم آفریدن
به زین نتوان رقم کشیدن
از قسمت بندگی و شاهی
دولت تو دهی بهر که خواهی
از آتش ظلم و دود مظلوم
احوال همه تراست معلوم
هم قصه نانموده دانی
هم نامه نانوشته خوانی
گر لطف کنی و گر کنی قهر
پیش تو یکی است نوش یا زهر
شک نیست در اینکه من اسیرم
کز لطف زیم ز قهر میرم
یا شربت لطف دار پیشم
یا قهر مکن به قهر خویشم
گر قهر سزای ماست آخر
هم لطف برای ماست آخر
چون نیست به جز تو دستگیرم
هست از کرم تو ناگزیرم

luna پنج‌شنبه 11 آذر 1389 ساعت 01:19 http://luna-lovely.blogsky.com


مطالب زیبایی می نویسی
استفاده کردم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد