جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

آتش دل  

   

آنقدر با آتش دل ساختم تا سوختم
 
بی تو ای آرام جان یا ساختم یا سوختم

سرد مهری بین که بر آتشم آبی نزد 
                       
گرچه همچون برق از گرمی سراپا سوختم

سوختم اما نه چون شمعی طرب در بین جمع

لاله ام کز داغ تنهایی به صحرا سوختم

همچو آن شمعی که افروزنده پیش آفتاب

سوختم در پیش مهرویان و بیجا سوختم

سوختم از آتش دل در میان موج اشک

شور بختی بین که در آغوش دریا سوختم

شمع و گل هم هر کدام از شعله ای در آتشند

در میان پاک بازان من نه تنها سوختم 

 

من از بیگانگان هرگز ننالم  

 

سحر بلبل حکایت با صبا کرد 

که دیدی عشق گل با ما چه ها کرد   

از آن رنگ و رخم خون در دل انداخت  
و زان گلشن بخارم مبتلا کرد   

به هر سو بلبل بیدل در افغان  

تنعم در میان باد صبا کرد  

نقاب گل کشید و زلف سنبل 

گره بند قبای غنچه وا کرد  

غلام همت آن نازنینم  
که کار خیر بی روی وریا کرد   

خوشش بادا نسیم صبحگاهی 

که درد شب نشینان را دوا کرد   

من از بیگانگان هرگز ننالم  
که با من هرچه کرد آن آشنا کرد   

گر از سلطان طمع کردم خطا بود 

ور از دلبر وفا جستم جفا کرد   

وفا از خواجگان ملک با من  
کمال دولت دین بوالوفا کرد 

بشارت بر بکوی میفروشان 

که حافظ توبه از زهد و ریا کرد  

 .....................................................    

یه نفر خوابش میادو واسه خواب جا نداره  

یه نفر یه لقمه نون برای فردا نداره 

یه نفر میشنه و اسکناساشو میشم اره  

می خواد امتحان کنه٬ داره یا نداره   

یه نفر از بس بزرگ خونشون گم میشه توش   

اون یکی اتاقشون واسه همه جا نداره  

بابا میخواد واسه دخترش عروسک بخره  

انتخابم می کنه ولی پولشو نداره  

یکی دفترش پر از نقاشی و خط خطیه   

اون یکی مداد برای آب و بابا نداره   

یه نفر تولدش ٬مهمونی همه میان 

یکیم تقویم واسه خط زدنه روزا نداره

یکی هفته ای یه روز پزشکشون میادخونش 

یه جا دیگه یکی داره میمیره خرج مداوا نداره   

یکی فکر آخرین رژیمای غذایی   

یکی از بس که شب و روز نخورده نا نداره   

یکی از بس شومینه گرم می یوفته از نفس  

یکیم برای گرمای دستاش ها نداره   

دخترک میگه خدا چرا ما ؟   

مامانش میگه عوضش دخترکم اون خونه لیلا نداره   

بچه ای که تو چراغ قرمزا میفروشه گلو   

مگه درس و مشق و شور و شوق و رویا نداره   

یاد اون حقیقت کلاس اول افتادم   

دارا خیلی چیزا داره ولی سارا نداره   

خدا به هر کسی هرچیزی که دلش می خواد بده  

همچی خواسته اونه ربطی به من و شما نداره   

آدما از یه جا امدن همه میرن یه جا   

اون جا فرقی بین فغیر و دارا نداره   

نظرات 3 + ارسال نظر
بیقراردل یکشنبه 14 آذر 1389 ساعت 11:33 http://http://manotanhaishab.blogfa.com/

سلام اجی تنهای خودممممممممممممممم
خوبی عزیز
همه ادم دلتنگی رو دارن
اصلا خدا دل رو داده که یادش بکنیم
فدای تمام دلتنگی هات
عالی بود اجی عالی

نازی و اشکی شنبه 13 آذر 1389 ساعت 19:56 http://www.mano-jojo0blogfa.com

سلام با مطلب اگر عمر دوباره داشتم اپیم
خوشحال میشیم سری به ما بزن

فاطمه شنبه 13 آذر 1389 ساعت 16:49 http://http://minaaaaaaaaa.blogfa.com/

سلام عزیزم خوبی فدات..........مطالبت خیلی قشنگن ممنون بهم سر زدی...قربونت گلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد