جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

*باز عاشوراییان پیدا شدند  

باز هم سوداییان شیدا شدند 

 وقت آن شد عشق خونین‏تر شود 

 لاله‏های غصه رنگین‏تر شود  

بلبل اینجا ناله‏ها سر می‏کند  

لاله اینجا چشم‏هاتر می‏کند 

  

بسوز ای دل که امروز اربعین است
عزای پور ختم المرسلین است
قیام کربلایش تا قیامت
سراسر درس، بهر مسلمین است


*کاش بودیم آن زمان کاری کنیم
از تو و طفلان تو یاری کنیم
کاش ما هم کربلایی می‎شدیم
در رکاب تو فدایی می‎شدیم

 

*به سوی کربلا از شام ویران میهمان آید صدای واحسینا از زنان و کودکان آید
نمی دانم چرا یا رب سیه پوش است محمل ها
گمانم از اسیری زینب بی خانمان آید

 

*دلا کوی حسین عرش زمین است
مطاف و کعبه دل‏ها همین است
اگر خیل شهیدان حلقه باشند
حسین بن علی، آن را نگین است
 

  

*آبروی ما بود از آبرویت یا حسین                               

سرمه چشمان ما از خاک کویت یا حسین 

در گلستان وفا در جست و جو سرگشته‎ایم                

تا به وجد آییم ما یک دم ز بویت یا حسین  

 

*دلا کوی حسین عرش زمین است                    

   مطاف و کعبه دلها همین است 

اگر خیل شهیدان حلقه باشند                           

 حسین بن علی، آن را نگین است 

 

*اربعین آمد و اشگم ز بصر می‎آید                             

  گوییا زینب محزون ز سفر می‎آید 

باز در کرب و بلا شیون و شینی برپاست                    

 کز اسیران ره شام خبر می‎آید   

 

*عالم همه محو گل رخسار حسین است                     

 ذرات جهان در عجب از کار حسین است

دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش                  

یعنی که خدای تو عزادار حسین است 

فرش بر رونق بازار حسین می‎نازد                               

عرش بر جلوه رخسار حسین می‎نازد

ابر بر اشک عزادار حسین می‎نازد                             

قبر شش گوشه به زوار حسین می‎نازد 

 

*دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم                     

بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم 

فردا که کسی را به کسی کاری نیست                       

دامان حسین اگر نگیرم چه کنم 

  

*بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن                                    

جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن 

شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن                              

جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین    

 

 *السلام ای وادی کرببلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه‎گاه ذوالمنن
السلام ای کشته‎های بی کفن    

   

*آبروی حسین به کهکشان می ارزد

یک موی حسین بر دو جهان می ارزد

گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست

گفتا که حسین بیش از آن می ارزد  

 

*امشب شب اربعین مصباح هداست

دل یاد حسین بن علی شیر خداست

پروانه به گرد شمع حق پر زد و سوخت

امشب شب یاد عشقیاء و شهداست     

 

*نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز

دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند

ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین

بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند  

 

*عالم همه قطره و دریاست حسین   

 خوبان همه بنده و مولاست حسین 

  ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش    

 از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین  

 
نظرات 6 + ارسال نظر
قهرمانی پنج‌شنبه 14 مهر 1390 ساعت 20:26

میشه آهنگ این شعر قشنگ رو یعنی مداحیش رو برای دانلود بذارید ممنون

با سلام
خیلی دوست دارم درخواست شما را انجام بدم
ولی شرمنده متوجه نشدم کدوم شعر منظورتون هستش
بیزحمت اگه میشه این دفعه که اومدید
شعرشو برام بذارید
البته خب من هم متن اونها را پیدا کردم
اگه خواستید خودتون مداحیش رو پیدا کنید تو گوگل هم بنویسید دانلود مداحی..و به جای سه نقطه ها اولین یا قسمتی از شعر مورد نظرتون را بنویسید براتون سرچ میکنه
مرسی از حضورتون
موفق باشید

فریناز چهارشنبه 6 بهمن 1389 ساعت 11:25



رامین سه‌شنبه 5 بهمن 1389 ساعت 20:31 http://tapesh63.blogfa.com

سلام
ممنون که بهم سر زدی از نظر لطفت و محبتی که داری تشکر میکنم .
انشالله خداوند بلند مرتبه ما رو از نعمت پدر و مادرا همیشه برخوردار کنه امین

مهسا سه‌شنبه 5 بهمن 1389 ساعت 19:00 http://www.mahsash.blogfa.com

سلام زهرا جون خوبی؟
من هم فرا رسیدن اربعین حسینی رو تسلیت میگم
ممنون بابته پستی که گذاشتی....
دیگه این که مرسی که بهم سر زدی و نظر گذاشتی
البته من تهران هستم و پدیده ی تهرانو گفتم ولی چشم هر وقت رفتم مشهد و حرم یاد شماام می کنم شماام رفتی مارو دعا کن
بازم مرسی که سر زدی دوست گلم فعلا

علی اکبر سه‌شنبه 5 بهمن 1389 ساعت 13:28 http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبین ؟
خیلی شعرهای زیبایی بودن .. ممنون که همه رو یکجا در اختیار خوانندگان گذاشتین

ممنون
از اینکه به وبلاگم اومدین خوشحالم

موفق باشی

vo0ro0jak66 سه‌شنبه 5 بهمن 1389 ساعت 12:47 http://vo0ro0jak66.blogsky.com

چقدر خوبه که اینهمه به امام حسین اردت دارین.قبول باشه دعاهاتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد