جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

جایی برای دلتنگی های من

به توکل نام اعظمت بسم الله

عرفه روز نیایش و بندگی ٬ روز توبه و استغفار٬روز بخشوده شدن  
روز پاک شدن از گناهان و تیرگی های دل و جان است
روز عرفه روزی است بسیار ارجمند و ویژه دعا و نیایش.
در روایات بسیار سفارش شده که انسان در روز عرفه در کربلا
و در کنار قبر امام حسین علیه السلام باشد. روزعرفه از اعیاد عظیمه است اگر چه به اسم عید نامیده نشده است. آن روز، روزی است

که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و جود و احسان خود را برای

ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر از دیگر اوقات خواهد بود.

روایت شده که در روزعرفه ای امام سجاد علیه السلام صدای سائلی را شنید که از مردم کمک

می خواست. امام به او فرمود: وای بر تو آیا در چنین روزی از غیر خدا سوال می کنی؟ حال

آن که در این روز فضل خدا حتی شامل بچه های به دنیا نیامده نیز می شود. برای این روز

اعمالی ذکر کرده اند:
1- غسل.

2- زیارت امام حسین علیه السلام که برابر هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد می باشد.

اگر کسی توفیق یابد که در این روز به حرم امام تشرف پیدا نماید ثوابش کمتر از کسی که در

عرفات باشد نیست.

۳- بعد از نماز عصر پیش از خواندن دعای روز عرفه، در زیر آسمان دو رکعت نماز به جای

آورده و نزد خداوند به گناهان خود اعتراف نماید. دررکعت اول بعد از حمد، توحید و در

رکعت دوم بعد از حمد سوره کافرون بخواند.
4- روزه این روز برای کسی که ضعف پیدا نکند و روزه اش مانع از انجام اعمال نشود

مستحب است.

5- تسبیحاتی که در اعمال شب عرفه ذکر شد، خوانده شود. و پس از آن ذکر

" سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر" صد مرتبه،

سوره توحید صد مرتبه،

آیة الکرسی صد مرتبه

و صلوات صد مرتبه گفته شود

و پس از آن اذکار

"لا اله الا الله وحده لا شریک له

له الملک وله الحمد

یحیی و یمیت و یمیت و یحیی

و هو حی لا یموت بیده الخیر

و هو علی کل شی قدیر،

استغفرالله الذی لا اله الا هوالحی القیوم و اتوب الیه ،

یا الله، یا رحمن، یا رحیم،

یا بدیع السموات و الارض

یا ذالجلال و الاکرام ،

یا حی یا قیوم،

یا حنان یا منان،

یا لا اله الا انت، امین" ، هر کدام ده مرتبه گفته شود و بعد از آن دعای

اللهم انی اسئلک یا من هو اقرب الی من حبل الورید

یا من یحول بین المرء و قلبه

یا من هو باالمنظر الأعلی و بالافق المبین

یا من هوالرحمن علی العرش استوی

یا من لیس کمثله شی و هو السمیع البصیر اسئلک ان تصلی علی محمد و ال محمد  

را بخوان و حاجت خود را از خداوند طلب نما.

6- صلواتی از امام صادق علیه السلام روایت شده که باعث سرور اهل بیت علیهم السلام می شود. "اللهم یا اجود من اعطی...

7- خواندن دعا "ام داود" که در اعمال نیمه رجب ذکر گردیده است.

8- تسبیح زیر گفته شود که ثواب آن قابل شمارش نیست.

سبحان الله قبل کل احد و سبحان الله بعد کل احد...

9- خواندن دعایی که امام حسین علیه السلام در روز عرفه در عرفات خواندند.

"الحمدلله الذی لیس لقضائه دافع ولا لعطائه مانع...

10- خواندن زیارت جامعه کبیره نیز در این روز سفارش شده است.

آمـده ام بـه درگـهت تـضـرع و دعـا کـنـم

ز سوز دل بخوانمت شور و نوا به پا کنم
هزار بار و بیشتر توبه اگر شکسته ام

آمده ام بـار دگـر بـه تـوبـه ام وفـا کـنم
یـک شـب اگـر نیامـدم به درگـهت بـهر نیاز

کنون به گریه خوانمت به مثل نی، نوا کنم 
 
خشم اگر نموده ای ز کرده های زشت من

بـه آه و نـالـه آمـدم تـا کـه تـو را رضـا کـنـم

فقیر و زار و خسته ام حقیر و دلشکسته ام

تـو هـم اگـر بـرانیـم، کـجـا روم چـه هـا کـنم 
 
امیدوارم که بتونیم تو این روز توفیق عبادت و بندگی رو پیدا کنیم   
چه اشکالی داره که  
تو این روز بدون هیچ غروری 
دستمونو به سوی آسمون به درگاه خدای مهربون و یکتایی که هرگز بد بنده هاش رو نمیخواد و با آغوش باز از همگی بنده هاش استقبال میکنه بالا ببریم 
(هرموقع احساس کردی که یه ارامش خاص تمام وجودتو در برگرفته و از تمامی عقده ها و غمها ازاد شدی 
بدون که لطف بی دریغ خدا شامل حالت شده  
تو این روز برای کسانی که میشناسی و نمیشناسی 
دوسشون داری و نداری  
برات عزیزند و عزیز نیستند 
التماس دعا بهت گفتن یا نگفتن  
هم دعا کن  )
از همه شما دلشکسته ها التماس دعا 
برای من هم دعا کنید  
من هم برای همتون دعا میکنم  
یا علی
 

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 30 آبان 1390 ساعت 21:47

ترانک

ترانک

حمید پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 10:12 http://hamidhaghi.blogsky.com

متشکرم که دعوتم رو پذیرفتی

باز هم پیشم بیا خوشحال میشم

جواد قنبری(زیگزاگ) چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 21:15 http://jerz.blogsky.com

به روزم دوست عزیز

نونوچه دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 21:17 http://nonoche.blogsky.com

عید غدیرت مبارک رمانتیک جونم

دانیال جمعه 13 آبان 1390 ساعت 22:31 http://www.danyal.ir

دل دریایی تو مرا غرق کرده است ...
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد